Menu
  • Oferta edukacyjna
  • Szkoły językowe i uczelnie

materiały prezentacyjne

Aplikacja „Puzzle rytmiczne”

Wykorzystanie Puzzli rytmicznych w klasie 6


Lekcja 1

  • W razie trudności z wykonaniem piosenki Cza-cza na koniec lata można użyć Puzzli rytmicznych do nauki jej rytmu: przepisać i przesłuchać dany fragment, a także zaśpiewać z towarzyszeniem aplikacji.
  • Ćwiczenie 1/10: Uczniowie łatwiej zapamiętają rytm cza-czy, jeśli samodzielnie wprowadzą go do aplikacji i kilkukrotnie przesłuchają.
  • Akompaniament rytmiczny do piosenki Tue, tue, barima można przed wykonaniem wpisać do aplikacji i wysłuchać rytmu poszczególnych partii.


Lekcja 2

  • W razie trudności z wykonaniem piosenki Jak dobrze na zdobywać góry można użyć Puzzli rytmicznych do nauki rytmu: przepisać i przesłuchać sprawiający kłopot fragment, a także zaśpiewać z towarzyszeniem aplikacji.


Lekcja 3

  • Aby ułatwić naukę piosenki Deszczowe rytmy można wprowadzić fragmenty jej rytmu do aplikacji i kilkukrotne przesłuchać.


Lekcja 4

  • Przed zagraniem utworu Minirondo można jego rytm przećwiczyć z towarzyszeniem aplikacji.
  • Do stworzenia Ptasiego ronda uczniowie mogą wykorzystać aplikację.


Lekcja 5

  • Podczas nauki piosenki Potęga ciekawości trudniejsze fragmenty rytmu można najpierw przećwiczyć z wykorzystaniem aplikacji.


Lekcja 6

  • Ćwiczenie 2/29: wykonanie rytmu za pomocą gestodźwięków można ćwiczyć z towarzyszeniem aplikacji.


Lekcja 7

  • W razie trudności z wykonaniem piosenki Ballada o sennym bardzie można użyć Puzzli rytmicznych do nauki rytmu: przepisać i przesłuchać sprawiający kłopot fragment, a także zaśpiewać z towarzyszeniem aplikacji.


Lekcja 8

  • Podczas nauki psalmów można posłużyć się aplikacją do ćwiczenia rytmu. Warto zwrócić szczególną uwagę na rytm punktowany.


Lekcja 9

  • Ćwiczenie 1/43: rytm utworu Hej, bystra woda można dodatkowo wprowadzić do aplikacji i przesłuchać.


Lekcja 10

  • Podczas nauki piosenki Pieśń o przyszłości trudniejsze fragmenty rytmu można najpierw przećwiczyć z wykorzystaniem aplikacji.


Lekcja 11

  • W razie trudności z wykonaniem piosenek Szary mundur lub Pałacyk Michla można użyć Puzzli rytmicznych do nauki rytmu: przepisać i przesłuchać dany fragment, a także zaśpiewać z towarzyszeniem aplikacji.


Lekcja 13

  • Podczas nauki piosenki Raz w roku trudniejsze fragmenty rytmu można najpierw przećwiczyć z wykorzystaniem aplikacji.


Lekcja 15

  • W razie trudności z wykonaniem piosenki Ty i ja, i maj można użyć Puzzli rytmicznych do nauki jej rytmu: przepisać i przesłuchać dany fragment, a także zaśpiewać z towarzyszeniem aplikacji.
  • Przed wykonaniem Humoreski można wprowadzić do aplikacji rytm utworu i kilkukrotnie go przesłuchać.


Lekcja 16

  • Trudniejsze rytmicznie partie piosenki W karnawale można ćwiczyć z towarzyszeniem aplikacji.
  • Uczniowie łatwiej opanują podstawowe kroki samby i salsy, jeśli samodzielnie wprowadzą do aplikacji podane rytmy.
  • Partie poszczególnych instrumentów perkusyjnych w  Małej sambie można ćwiczyć z towarzyszeniem aplikacji. Szczególna uwagę warto zwrócić na powtarzające się synkopy.


Lekcja 17

  • Ćwiczenie „Na złotą nutę” ze s. 87 można wykonać, posiłkując się aplikacją.


Lekcja 18

  • Podczas nauki piosenki Mój serdeczny kraj trudniejsze fragmenty rytmu można najpierw przećwiczyć z wykorzystaniem aplikacji.
  • Przed wykonaniem fragmentu Etiudy E-dur warto jej rytm wprowadzić do aplikacji i kilkukrotnie przesłuchać.


Lekcja 19

  • Trudniejsze rytmicznie fragmenty piosenki Czerwone jabłuszko – szczególnie te, w których pojawia się rytm punktowany – można przećwiczyć z towarzyszeniem aplikacji.
  • Uczniowie łatwiej zapamiętają rytmy kujawiaka i oberka, jeśli samodzielnie wprowadzą je do aplikacji i kilkukrotnie przesłuchają.


Lekcja 20

  • W razie trudności z wykonaniem piosenki Śpiewam i tańczę można użyć Puzzli rytmicznych do nauki jej rytmu: przepisać i przesłuchać dany fragment, a także zaśpiewać z towarzyszeniem aplikacji.
  • Przepisanie do aplikacji rytmu Memory może stanowić dla uczniów okazję do oswojenia się z metrum 6/8.


Lekcja 22

  • Ćwiczenie „Na złotą nutę”, s. 117: podany rytm można wprowadzić do aplikacji i przesłuchać.


Lekcja 25

  • Trudniejsze rytmicznie fragmenty piosenki Zacznij od Bacha można przećwiczyć z towarzyszeniem aplikacji.


Lekcja 26

  • W razie trudności z wykonaniem piosenki Cztery pory roku pana Vivaldiego można użyć Puzzli rytmicznych do nauki jej rytmu: przepisać i przesłuchać dany fragment, a także zaśpiewać z towarzyszeniem aplikacji.
  • Charakterystyczne rytmy poszczególnych koncertów Vivaldiego można wprowadzić do aplikacji i przesłuchać.


Lekcja 28

  • W razie trudności z wykonaniem piosenki Tyle słońca w całym mieście można użyć Puzzli rytmicznych do nauki jej rytmu: przepisać i przesłuchać sprawiający kłopoty fragment, a także zaśpiewać go z towarzyszeniem aplikacji.
  • Rytm punktowany w utworze t’Smidje będzie łatwiejszy do wykonania, jeśli uczniowie przećwiczą go z towarzyszeniem aplikacji.


Lekcja 30

  • Trudniejsze rytmicznie fragmenty piosenek Po drodze szukam przyjacielaGdzie ta keja? można przećwiczyć z towarzyszeniem aplikacji.

aplikacje
1. Ostatnie letnie wyprawy
    2. Dobrze z piosenką wędrować
      3. Muzyczny ping-pong – artykulacja
        4. Na okrągło
          5. Naszym nauczycielom
            6. Warsztat muzyczny
              7. Z dziejów muzyki – muzyka dawna
                8. Z dziejów muzyki. Złoty wiek muzyki polskiej
                  9. W muzycznej kuchni. Elementy muzyki
                    10. Historia polskiego oręża dźwiękiem zapisana
                      11. Piosenki powstania warszawskiego
                        13. W oczekiwaniu na pierwszą gwiazdkę
                          15. Zimowo, mroźnie, wesoło. Żarty muzyczne
                            16. W karnawałowych rytmach
                              17. Warsztat muzyczny
                                18. Fryderyk Chopin na emigracji
                                  19. Kujawiak z oberkiem. Etnografia
                                    20. Muzyczne widowiska
                                      22. Warsztat muzyczny
                                        25. Z dziejów muzyki – barok. Jan Sebastian Bach
                                          26. Cztery pory roku z maestro Vivaldim
                                            28. Zaśpiewajmy, zagrajmy, zatańczmy razem!
                                              30. Spotkajmy się na szlaku
                                                • 2022-03-29